טיפים לתזונה נכונה

ארוחת בוקר היא מהארוחות החשובות ביותר. כשאוכלים ארוחת בוקר הביצוע האינטלקטואלי עולה, היכולת להתרכז ולפתור בעיות עלה, אצל אוכלי ארוחת בוקר רמת הכולסטרול נמוכה יותר והם חיים יותר.

 

חומצות שומן אומגה-3 מפחיתות את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, מורידה טריגליצרידים, מורידה לחץ דם ומונעת התפתחות תאים סרטניים. לכן ממומלץ להוסיף לתפריט דגים עשירים באומגה-3, לפחות פעמיים בשבוע (דגי ים עמוקים, כמו סלומון, הרינג, טונה).

 

תזונה עשירה בסוכר ושומן מקדמת מחלות רבות ומזרזת תהליכים סרטניים. עם זאת, השומן חיוני לספיגת ויטמינים מסיסים בשומן. יש לאכול מוצרי חלב – עד 5% שומן, להוריד את השומן הגלוי ממוצרי בשר, להימנע מטיגון, להימנע מדברי מתיקה, ולהקפיד להוסיף לכל ארוחה עיקרית שומן (מהרשימה המומלצת) בכמות מתונה.

 

יש להקפיד לאכול, לפחות פעם אחת ביום, סלט צבעוני של 5 צבעים (אדום: עגבנייה, פלפל אדום;ירוק: עלים שונים; לבן: בצל, פטריות; צהוב/כתום: פלפל, גזר; סגול: כרוב סגול, בצל סגול). לצבעים השונים – הנקראים: פיטוכימיקלים – תפקידים שונים וחשובים בהגנה על בריאותנו.

 

תזונה עשירה בסיבים (נמצאים בפירות וירקות, דגנים מלאים כמו בלחם ופסטה מלאים, אורז מלא וכו') מועילה לעבודת מערכת העיכול שלנו, מסייעת בשמירה על רמת כולסטרול וסוכר תקינים, סופחת חומרים רעילים ומונעת מחלות סרטן.

 

בדיאטת הרזייה, כאשר יורדים במשקל, רק לאחר שבועיים – שלושה מתחילים לאבד בעיקר שומן. בשלבים הראשונים של הירידה במשקל מאבדים בעיקר מים. ניצול מאגרי השומן בגופינו, אם כך, הינו פונקציה של זמן ולא פונקציה של דרסטיות הדיאטה.

 כאשר יורדים במשקל אך מבצעים פעילות גופנית מאבדים יותר שומן ופחות מסת שריר לעומת ירידה במשקל ללא ביצוע פעילות גופנית.